Specjalista ds. transferu technologii (broker innowacji) - na zastępstwo/ Centrum Transferu Technologii/ Pion Prorektora ds Umiędzynarodowienia, Współpracy i Rozwoju

 

Stanowisko: Specjalista ds. transferu technologii (broker innowacji) /na zastępstwo/

Wymiar czasu pracy: 1 etat

komórka organizacyjna: Centrum Transferu Technologii/Pion Prorektora ds. Umiędzynarodowienia, Współpracy i Rozwoju

 

Opis stanowiska: 

Specjalista ds. transferu technologii (Broker Innowacji) to osoba z ramienia administracji uczelni, która reprezentuje środowisko akademickie w kontaktach z partnerami biznesowymi. Głównym zadaniem jest wsparcie i zachęcanie naukowców do komercjalizacji wyników badań wychodzących naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom przedsiębiorców oraz wsparcie procesów transferu wiedzy i technologii celem implementowania nowych produktów, usług, technologii pochodzących z uczelni do gospodarki krajowej i zagranicznej.

 

Zakres zadań: 

- pełnienie roli pośrednika działającego w określonych obszarach wiedzy, odpowiedzialnego za nawiązanie współpracy między środowiskiem naukowym
a otoczeniem społeczno-gospodarczym z nakierowaniem na skuteczną komercjalizację wyników działalności naukowej

- przygotowanie projektów komercjalizacji wyników działalności naukowej, zawierających w szczególności analizę potencjału rynkowego rozwiązań oraz analizę gotowości-wdrożeniowej

- inicjowanie oraz wzmacnianie współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym, w tym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych wdrożeniem wyników działalności naukowej poprzez promocję oferty technologicznej oraz udział w wystawach i targach

- wsparcie zarządzania portfelem technologii poprzez monitorowanie i analizy wyników działalności naukowej pod względem ich użyteczności praktycznej oraz analizy potrzeb rynku służących wyborowi tematów działalności naukowej, jak również badania stanu techniki rozwiązań

- negocjowanie warunków współpracy i przygotowywanie umów w zakresie współpracy, sprzedaży, licencji, zachowania poufności, wykonywania usług itp.

- identyfikacja kompetencji i zainteresowań pracowników naukowych celem dopasowania ich do bieżących lub przyszłych potrzeb technologicznych otoczenia społeczno-gospodarczego

- wsparcie w zakresie opracowywania strategii ochrony przedmiotów własności intelektualnej i ich komercjalizacji

- współpraca z innymi jednostkami uczelni czy podmiotami zewnętrznymi

- nadzór nad obiegiem dokumentacji i archiwizacja

 

Wymagania kwalifikacyjne, wykształcenie, doświadczenie zawodowe:

- wykształcenie wyższe (preferowane w obszarze nauk inżynieryjno-technicznych lub life-science)

- 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na styku nauki i biznesu

- znajomość przepisów prawnych dotyczących komercjalizacji wyników badań własności intelektualnej, źródeł finansowania badań, zasad aplikowania po krajowe i zagraniczne środki finansowe, zamówień publicznych

- znajomość trendów rynkowych związanych z nowymi technologiami i transferem technologii tj. analiza i interpretacja wyników, umiejętność  przygotowywania  ofert technologicznych,  raportów  o  potencjale  komercyjnym, badania stanu techniki, znajomość metodologii design thinking lub innych narzędzi pracy projektowej

- bardzo dobra znajomość języka angielskiego

- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office

 

Wymagania dodatkowe - Mile widziane:

- doświadczenie w pracy w jednostce publicznej, w szczególności związanej z transferem technologii

- doświadczenie w realizacji projektów związanych z komercjalizacją wyników w szczególności programu Inkubator Innowacyjności

- studia podyplomowe, kursy lub szkolenia z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości, komunikacji biznesowej, transferu technologii, ochrony własności intelektualnej, finansowania innowacji, zarządzania projektami

 

Przewidywana data zatrudnienia: 1 października 2025 r.  

 

Informacje dodatkowe:

- stabilne warunki zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę

- możliwość szkolenia i rozwoju zawodowego

- ciekawą, pełną wyzwań pracę w dynamicznym zespole

- możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w rozwojowym środowisku

- udział w ciekawych projektach

- bogaty pakiet świadczeń socjalnych:

* dofinansowanie zajęć sportowych

* korzystny pakiet medyczny
* dofinansowanie wypoczynku

* dofinansowanie wypoczynku dzieci, żłobka/przedszkola

* bony świąteczne dla dzieci

* grupowe ubezpieczenie na życie

 

Dokumenty: CV należy składać na adres: biznesatumg.edu.pl (podając w tytule nazwę stanowiska - broker innowacji) w terminie do 14 września 2025 r.

 

Informujemy, że istnieje możliwość dalszego przetwarzania danych osobowych kandydatów dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych.

W przypadku wyrażenia takiej woli, proszę o umieszczenie dodatkowego oświadczenia o następującej treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych”.

W przypadku wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy zapoznać się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych pod adresem http://www.umg.edu.pl/rekrutacja-do-pracy.

Zastrzegamy sobie prawo do udzielania odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty.

Zastrzegamy sobie prawo odwołania rekrutacji bez podania przyczyny oraz informujemy, że ostateczną decyzję o zatrudnieniu podejmuje Rektor.

Podmiot udostępniający: 

UMG Dział Kadr i Płac

Wytworzył informację:

Dyrektor Centrum Transferu i Technologii
07.08.2025
Wytworzenie informacji:
UMG Dział Kadr i Płac, Dyrektor Centrum Transferu i Technologii, czwartek, 7 Sierpień, 2025
Wprowadzenie:
ahinc, 07.08.2025
Ostatnia modyfikacja:
ahinc, 07.08.2025